Annoncørbetalt indhold

3 tips til at komme igennem arbejdsdagen

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

På alle arbejdspladser, uanset om man sidder i Skanderborg, Bogense eller her i Helsingør, kan det være svært at holde koncentrationen en hel arbejdsdag, og i løbet af dagen daler energiniveauet. Heldigvis findes der flere forskellige måder, man kan tanke op og få ny energi, og det ser vi nærmere på her, så læs med og få gode råd.


Annonce

Det er især efter frokost, at man kan føle sig lidt sløv, for maven er fuld, og man har siddet og slappet af. Da kan det være fristende at ty til de populære energidrikke, men der findes altså også andre og mindre usunde alternativer, man kan overveje.


En dosis koffein 

Når man har svært ved at holde sig vågen, kan det være en mulighed med tændstikker for at holde øjnene åbne, men denne fremgangsmåde kan være lidt uhensigtsmæssig, og benyttes derfor ikke så meget. En anden og mere benyttet metode til at få ny energi og holde sig vågen er derimod den velkendte kop kaffe, og særligt Senseo kaffe er effektiv, når man mærker, at man ikke koncentrere sig om sine opgaver. Mange virksomheder har da også en maskine af dette mærke, og særligt kaffemaskine til kapsler er populære, da medarbejderne således kan lave sig lige den variant, de foretrækker. Smag og behag er forskellig, og med de mange forskellige varianter findes der altså noget for alle.


Gå en tur og få frisk luft 

En anden mulighed kan være at gå en lille tur i frokostpausen, måske til Kronborg eller ved stranden. At komme ud og få lidt frisk luft og ikke mindst sparket lidt liv i kroppen kan være ganske forfriskende, og tilbage på kontoret kan man herefter lige klare de sidste timer, inden det er fyraften, og man kan komme hjem og slappe af. Sørg for at tage nogle gode, dybe vejrtrækninger, så luften i lungerne bliver skiftet ud.


Lad hovedet hænge 

Hvis man føler, at ens hjerne er overloadet, og man desperat har brug for en time-out, kan man lave et par øvelser for at øge iltningen i blodet og derved få ny energi. En meget effektiv øvelse er at stille sig med let spredte ben, bøje sig forover og lade hoved hænge så langt nede som muligt, gerne i 20-30 sekunder. Herved kommer der blod til hovedet, og hjernen kommer op i gear, så man igen kan tænke klart. Det kan også give noget at lave et par strækøvelser for på den måde at få gang i kroppen og føle sig lidt mindre søvnig.

Hvis det er et tilbagevendende problem at holde sig vågen på sin arbejdsplads, kan man overveje at gå tidligere i seng, for får man ikke den søvn, man har brug for, er det klart at man ikke føler sig frisk og veloplagt om dagen.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.