Annonce
Debat

Debat: Forsyning Helsingør har et højt serviceniveau - men ingen er perfekte

Forsyning Helsingør.Foto: Lars Johannesen

DEBAT: 9. april har Dorte Ravndam (DR) et indlæg, hvor hun undrer sig over, at hun ikke har fået tømt affaldsbeholderen til papir/pap til tiden. Vi er helt enige med DR i, at man som kunde i Forsyning Helsingør selvfølgelig skal kunne stole på, at vi henter affaldet på de dage, der er aftalt.


Vi gør alt, hvad vi kan, for at overholde vores høje servicemål, og er der en svipser i ny og næ, så beklager vi det.


Annonce

Det er heldigvis også den normale oplevelse for vores kunder. I Forsyning Helsingør har vi for eksempel et mål om, at 99,9 procent af beholdere til dagrenovation og 98,0 procent af beholdere til papir/pap, skal tømmes til tiden. Og at alle fejl, kunder melder ind på vores app eller i Kundeservice før kl. 13.00 på tømningsdagen, bliver udbedret samme dag og ellers dagen efter.

Før udrulningen af nye affaldsbeholdere til 15.000 villaer og rækkehuse begyndte her i foråret, overholdt vi disse mål. Det vil sige at ud af 15.000 tømte dagrenovationsbeholdere på en uge meldte kunderne ind, at vi glemte at tømme under cirka 15 beholdere. Ud af de cirka 2.200 tømte papir/papbeholdere blev det meldt ind, at vi i snit glemte 13 beholdere om ugen. Det er en høj forsyningssikkerhed og et højt serviceniveau. Derudover ser vi også, at nogle at de glemte tømninger, som meldes ind, slet ikke er glemte, men for eksempel skyldes, at der har været forhindringer på adgangsvejen.

Efter udrulningen af de nye beholdere er vores fejlprocent steget en smule. I øjeblikket driver vi både den nye og gamle ordning sideløbende. Derfor er der ændret i ruter og bemanding - og det presser vores system og medarbejdere maksimalt. Det er derfor naturligt, at der for tiden er en lidt højere fejlprocent. I sidste uge blev der meldt 37 manglende tømninger ind for dagrenovation og 28 manglende tømninger for papir. Det er højere end det plejer, men for papir er det stadigt under vores måltal.

Vi gør alt, hvad vi kan, for at overholde vores høje servicemål, og er der en svipser i ny og næ, så beklager vi det. Men vi skal nok tømme hos alle - og allerede fra næste uge nærmer vi os normaltilstande, da de fleste villaer, parcel- og rækkehuse, nu har fået leveret de nye beholdere.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Helsingør

Søren stod på speederen for at redde sine dyr: - Så ringede naboen og spurgte hva' faen det var for en måde at køre på

Annonce