Annonce
Debat

Debat: Kære Helsingoranere

Vibeke Møller-Rasch ser hellere, at man fortsætter med at nyde udsigten fra færgen, end at HH-forbindelsen etableres.Foto: Lars Johannessen

DEBAT: Kære Helsingoranere.

Vi skal absolut være på dupperne med, at planerne for en HH-forbindelse bliver forpurret, for det vil ødelægge vores dejlige, gamle, livlige by, for det vil gøre Helsingør til en soveby lige akkurat som Korsør og Gedser er det nu.

Hvorfor det? Tunnellens udgang bliver ved Espergærde, vil vore svenske naboer og andre turister i øvrigt vende bilen for at besøge Helsingør? Det gør de da ikke. De kører videre til København og videre syd på selvfølgelig. Det vil betyde, at de betydelige indtægter som svenskerne lægger i vores by, går vi glip af, derfor bliver vi en soveby.


At sætte så dyrt et projekt i gang for at spare godt 20 minutters sejllads, er det glade vanvid. Chauffører/passagerer nyder at kunne slappe af og nyde den skønne udsigt. Helsingør/Helsingborg overfarten sejler nu på el, det er CO2 venligt.


Hvis arbejdet med projektet går i gang, skal mange huse eksproprieres, skønne naturområder skal ryddes for at gøre plads til udvidelse af motorvejsnettet for at gøre plads til den øgede trafikmængde, som så forøger CO2-udslippet. Er det ikke lige det, vi skulle undgå?

Det meget vigtige bliver forbigået i larmende tavshed af HH-gruppen, som udtaler, at der vil blive sparet tid for lastbiler/biler. At sætte så dyrt et projekt i gang for at spare godt 20 minutters sejllads, er det glade vanvid. Chauffører/passagerer nyder at kunne slappe af og nyde den skønne udsigt. Helsingør/Helsingborg overfarten sejler nu på el, det er CO2 venligt.

Bliver den forbindelse nedlagt, mister mange hundrede mennesker deres arbejdsplads, og Helsingør Kommune mister mange skattekroner. HH-gruppen udtaler, at der bliver etableret mange arbejdspladser i Helsingør under byggeriet, men kære venner, det er kun for en årrække.

Nej, dem der får glæde af den tunnel, det er formand for Dansk Transport og formand for HH-forbindelsen Erik Østergård, plus den svenske transportforbindelse. Det er særinteresser, det hele drejer sig om i forhold til en hel bys trivsel og overlevelse.

Endnu en gang kære transportministerium - drop den sag. I ødelægger Helsingørs mulighed for eksistere som by.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Debat

Debat: Boligmangel i Helsingør

Annonce