Annoncørbetalt indhold

Den personlige relation prioriteres i lokalbanken

Annonce

Dette indhold er sponsoreret

Piet Petersen har stået i spidsen for Spar Nord, siden banken åbnede i Helsingør for 11 år siden. Her fortæller Piet Petersen lidt om Spar Nord før og nu, og hvad fremtiden byder på for kunderne i banken.

Annonce

Fokus på kendskab og stærke værdier

De første år som direktør brugte Piet Petersen på at styrke kendskabet til banken. Mange kendte ikke Spar Nord, da han startede på trods af, at banken allerede dengang havde godt 80 filialer forskellige steder i landet. I dag er Spar Nord godt forankret i lokalområdet. Bankområdet som Piet Petersen har ansvaret for, dækker udover Helsingør også Gribskov, Hørsholm og Fredensborg.

”Vi har et stærkt værdisæt i Spar Nord. Men det er ikke nok at definere det. Det gælder om at bevise værdisættet for kunderne. Det er vi lykkedes med - og med stabil grund, kan vi fokusere på udvikling”, fortæller Piet Petersen.

Annonce

Flad struktur og lokalengagement

Piet Petersen blev tilbudt, at komme til Spar Nord i Helsingør efter en årrække som filialdirektør i Danske Bank. En mulighed han ikke tøvede med at takke ja til.

”I Spar Nord har vi stor frihed til selv at beslutte, hvilken retning forretningen skal i. Vi har selvfølgelig nogle retningslinjer. Men den flade struktur i koncernen betyder, at vi kan træffe beslutninger lokalt, som imødekommer vores kunders behov bedst muligt. Det er ikke nødvendigvis de samme behov, der gør sig gældende i eksempelvis Herning, som i Helsingør”, fortæller bankdirektøren.

Med 10 års erfaring i banken og stort lokalengagement, har Piet Petersen opbygget et grundigt kendskab til både lokalbefolkningen og erhvervslivet i området. Det understreger han som helt essentielt for at kunne træffe de beslutninger, der skaber værdi for kunderne.

Annonce

Bankdirektørens visioner for Spar Nord: Service og nærvær

Hvad angår service, går Spar Nord mod strømmen. Den selvbetjeningsudvikling, der ses mange steder, er ikke på programmet i lokalbanken. De teknologiske muligheder er der naturligvis, men hos Spar Nord prioriteres den nærværende, personlige service højt.

Javist har vi også lukket vores kasse, men det var nu ikke kun et direkte ønske fra vores side, men en beslutning vi tog, fordi kassen simpelthen ikke blev brugt. Kunderne er altså selv blevet mere selvbetjente, siger Piet Petersen.

”Det skal være nemt for vores kunder at komme i kontakt med en rådgiver. Der skal være effektiv behandlingstid. Og det skal så vidt muligt være den samme rådgiver, man møder, når man kommer i banken”, fortæller Piet Petersen.

”Jeg har nu selv været i Spar Nord Helsingør i 11 år, og det samme har de fleste af mine kolleger - bortset fra de nye, der er kommet til, hvilket er vigtigt for vores kunder”, siger Piet Petersen.

Annonce

Ny filial centralt i Helsingør

Den nærværende kundeservice er en af årsagerne til, at Spar Nord snart sætter gang i byggeriet af en ny filial, som kommer til at ligge på en mere central adresse i Helsingør - på Rosenkildevej, lige overfor Helsingør Bycenter.

”Vi ønsker at ligge et sted, hvor det bliver nemmere for vores kunder at parkere, og hvor vi er mere synlige. For mig at se skal en bank ikke nødvendigvis ligge i en gågade men hellere på en indfaldsvej til fordel for vores kunder, der ofte kommer i bil”, siger Piet Petersen.

”Vi ser meget frem til at flytte over i nye rammer, som vi forventer står klar engang i 2021”, fortæller Piet Petersen.

Bankdirektørens lokalkendskab giver ham troen på, at tilgængelighed og nærvær er den helt rette vej at gå for lokalbanken.

”Byens sammenhold skiller sig ud fra andre steder, jeg har oplevet. Jeg har arbejdet i en årrække i byer som Herlev, Farum og Lyngby, men ingen kommer i nærheden af det sammenhold og de tætte relationer, der er i Helsingør. Vi skal bare være bedre til at udnytte de muligheder, dette kan give og sætte pris på det, for det er ret unikt. I Spar Nord vil vi gerne bidrage med, at gøre det endnu bedre”, afrunder Piet Petersen.

Det forventes, at det nye Domicil står klar i 2021 - og indtil da, kan du fortsat møde rådgiverne på Sct. Olai Gade i Helsingør:

Adresse: Spar Nord Sct. Olai Gade 39 - 3000 Helsingør Tlf. (+45) 4925 0470 Direktør Piet Petersen: 25270854, mail : ppt@sparnord.dk www.sparnord.dk/helsingoer

Dette indhold er sponsoreret

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.