Annoncørbetalt indhold

Gamer-briller til ”gameren”

Annonce

Sponsoreret: Hos Stjerneoptik i Helsingør har de fået en helt ny vare på hylderne: ”gamerbriller”. Gamerbriller er lavet til ”gameren”, som bruger mange timer i træk foran computerskærmen. Gamerbriller kan forhindre bivirkninger som trætte øjne og hovedpine, men også de mere alvorlige bivirkninger som ødelagte nethinder.

”E-sport er et relativt nyt fænomen, som de fleste af os kun kender til gennem vores børn. Jeg har selv hørt om e-sport fra min egen søn. Netop fordi det er så nyt, er jeg bange for at vi kun har set toppen af isbjerget i forhold til skader på øjnene,” fortæller Pia Jørgensen, indehaver af Stjerneoptik.

Da hun undersøgte emnet nærmere opdagede Pia Jørgensen, at der allerede findes særlige glas til at forhindre skaderne fra computerskærmene, og nu er de specialdesignede briller altså på hylderne hos Stjerneoptik i Stjernegade.

Annonce

Børn får ”gamle” øjne

De fleste børn og unge der gamer meget vil på et tidspunkt opleve ”Computer Vision Syndrome” som kan oversættes til ”digital overanstrengelse af øjnene”. Det er det blåviolette lys fra digitale skærme som forårsager fænomenet, og kan give tørre, røde og svidende øjne, træthed og hovedpine.

”Når man sidder ved computerskærmen trænger det blåviolette lys gennem nethinden. Sidder man der kortere tid og holder gode pauser imellem, så har øjet tid til at regenerere. Sidder man der imidlertid i mange timer ad gangen, så kan øjet begynde at forkalke,” fortæller Pia Jørgensen.

Øjne der forkalker er normalt hos ældre mennesker der har levet et helt liv. Sker denne forkalkningsproces i en ung alder, risikerer vedkommende at få store problemer med synet som voksen.

Annonce

Glasteknologien i gamerbriller

”Glassene i gamerbriller er særligt udviklede til børn og voksne, som bruger mange timer foran computeren. En ny teknologi filtrerer det skadelige blå lys fra skærmen, og beskytter øjnene - lidt på samme måde som solbriller filtrerer de skadelige UV stråler fra solen,” fortæller Pia Jørgensen.

Glassene fås i en brunlig eller gullig nuance, og er designet til at give en bedre dybdeopfattelse, og til at fremhæve kontraster.

De gullige glas egner sig særligt til hurtige ”sniper” baserede spil som Counter Strike og Call of Duty.

De brunlige glas er designet til at forbedre spiloplevelsen i spil som Leaugue of Legends og Hard Stone. Begge varianter har indbygget blå filter og antirefleks belægning på, som reducerer de skadelige stråler.

Gamerbrillerne er på lager i butikken uden styrke.

Annonce

Om Stjerneoptik: Tidligere Profiloptik nu selvstændig

Pia Jørgensen som ejer Stjerneoptik i dag, overtog butikken efter sin far Helge Jørgensen i 1999. Stjerneoptik har tidligere været en del af kæden Profiloptik, men Pia Jørgensen valgte for to år siden at melde sig ud og blive selvstændig optiker, blandt andet for at kunne sætte sit eget præg på sortimentet i butikken.

Helge Jørgensen åbnede Stjerneoptik i Stjernegade i Helsingør i 1960. Han var oprindeligt uddannet urmager, og var med til at udvikle optikerfaget, som dengang blot var en gren under urmagerfaget. Helge Jørgensen udfører stadig administrerende opgaver i butikken i Stjernegade en gang om ugen, i en flot alder af 90 år.

Annonce

Giv dit barn en gratis synsprøve

Tag dit barn med ned til Stjerneoptik og få foretaget en gratis synsprøve, der viser, om skærmbrillerne skal være med eller uden styrke. Er man under 10 år skal man have været forbi øjenlægen før man kan lave brillerne med styrke. Bestil en tid til synstest via linket herunder, eller kontakt Pia Jørgensen og hendes kollegaer her:

Annonce

Adresse: Stjerneoptik

Stjernegade 12 – 3000 Helsingør

Tlf. (+45) 4921 4216

stjerneoptik.dk

 

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce