Annonce
Debat

Læserbrev: BRT-busser

BRT Malmø
Annonce

Læserbrev: Tak til vor nye redaktør for lederen onsdag om forslaget fra transportministeren og Venstres transportordfører om at indføre BRT i stedet for lokale baner.

Som det så rigtigt fremgår af lederen, er vi passagerer interesseret i at komme frem til den tid, der er lovet i Rejseplanen. Hertil hører også, at overgangstiderne ved skifte fra et transportmiddel til et andet er realistiske.


Lad os langt hellere bruge penge og kræfter på at sikre realistiske skiftetider, så vi kan komme frem til tiden i Rejseplanen, og ikke en halv eller en hel time forsinket

Anders Skou


Din Offentlige Transport - Movia, Lokaltog og DSB, har i den forbindelse en del at lære. På papiret er de få øjeblikke, man får til at løbe fra et transportmiddel til det næste, sikkert udmærkede, men der skal ikke så meget som uregelmæssigheder til for at vælte Rejseplanen: Almindelig trafik, passagerer og måske en barnevogn eller to er mere end tilstrækkeligt til at gøre Rejseplanens skiftetider til ren teori.

Lad os langt hellere bruge penge og kræfter på at sikre realistiske skiftetider, så vi kan komme frem til tiden i Rejseplanen, og ikke en halv eller en hel time forsinket, kære folketingsmedlemmer i Transportudvalget. Jeg vil hellere vente fem minutter mere på næste forbindelse, end kun have tre minutters overgangstid, og så se næste forbindelse køre for næsen af mig, fordi der var passagerer i den bus eller det tog, jeg kom med.

Så er der jo også lige et komfortspørgsmål: Hvorfor blive væltet rundt i en bus, når man kan blive kørt jævnt og glidende i et skinnebårent transportmiddel, lokaltog, tog eller letbane, det er mindre væsentligt, men det skal køre på skinner for at være rigtigt behageligt.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce