Annonce
Debat

Debat: Der mangler konkrete svar

Anne-Marie Møldrup, Helsingør har mange spørgsmål, hun mangler helt konkrete svar på, førend hun kan tage stilling til, om hun ønsker en fast HH-forbindelse.Foto: Lars Johannessen.

DEBAT: Jeg har endnu ikke bestemt mig for, om jeg ville sige ja eller nej til en fast HH-forbindelse, hvis jeg blev spurgt.


Jeg vil have mere konkret viden, for eksempel hvilke arealer, der i givet fald skulle bruges til ramperne ved tilslutningen af biltunnelen til motorvejen.


Annonce

Jeg savner bedre og mere reel information. Jeg kan ikke bruge politiske eller følelsesladede udmeldinger, og slet ikke misinformation til min stillingtagen.

For eksempel skrev Allan Nilsson i Helsingør Dagblad den 30. marts, at en fast forbindelse vil fjerne vores livlige besøg af svenskere i Helsingør. Det kan jeg ikke se ville ske. Vores svenskere kommer som gående eller cyklende, og ikke i bil. (Hvorfor betale for en bil, når det er Helsingør, de vil besøge, og det er svært at få en p-plads). Der vil stadig være behov for færger til gående og cyklende trafikanter mellem Helsingør og Helsingborg. En udvidelse af Sundbusserne.

Jeg synes, det ville være skønt at få fjernet den voldsomme trafik af biler og især store, tunge lastbiler op ad Flynderborgvej og ad Kongevejen. En veninde med hus på Flynderborgvej kan mærke størrelsen på hver lastbil, der kører forbi, ud fra rystelserne i huset. Og det er ikke få lastbiler i døgnet.

Jeg vil have mere konkret viden, for eksempel hvilke arealer, der i givet fald skulle bruges til ramperne ved tilslutningen af biltunnelen til motorvejen.

Og ja, der skal eksproprieres og bygges. Sådan er det ved alle større anlæg. Og det er ofte et helvede for de involverede. Men tit bliver vi glade for resultatet bagefter. Metroen? Storebæltsbroen? Lige nu bygges der for eksempel en letbane fra Kongens Lyngby. Med mange ekspropriationer og lang byggetid. Men vil vi ikke gerne en forbedring af den kollektive trafik der? Så det er altid en afvejning af plusser ved resultatet og minusser ved anlægsomkostningerne.

Men altså, gerne flere fakta og mindre propaganda (positiv eller negativ) til os, der ikke på forhånd har besluttet os.

Er det ikke en opgave for Dagbladets journalister?

Annonce
Helsingør For abonnenter

Flygtningen Ghalia bliver ikke hjemsendt til Syrien - Jeg er lykkelig lige nu

Danmark

Fredagens coronatal: 1085 nye smittede

Annonce
Annonce
Annonce
Helsingør

Nu kan de mindes deres gamle 777'er-kammerat: 75 motorcykler fra ind- og udland kører mindetur for legenden Møller

Kultur For abonnenter

Rolf var offer for seksuelt overgreb som barn: Ny bog har vækket de grusomme minder til live

Sport

FC Helsingør skal på besøg i vestjysk galehus uden tre skadede profiler

Sport For abonnenter

Helsingør-profil inden dom: Kan være alt fra uger til mange måneder

Helsingør For abonnenter

Selvmordstruede Marcus fik flere afslag på botilbud: Nu kritiserer Ankestyrelsen kommunen

Danmark

Her er de nyeste corona-tal søndag: 497 nye smittetilfælde

Debat

Debat: Til "Corona er en meget lille dræber"

Helsingør

Lars kørte sin scooter ud på Kongevejen: - Det var meget ubehageligt, men jeg kunne ikke komme forbi hækken

Navne

Albert Dyrlund er død: Youtuberen drømte om opmærksomhed, men ville også gerne af med den

Sport

FCH skriver kontrakt med hjemmeavlet målmand

Navne For abonnenter

Mindeord: Ester fulgte med på Nørrevej til det sidste

Navne

Passage Festival blev job-inspiration: Stine og Sofie har fundet teaterforbindelsen

Annonce