Gå til indhold
Annonce
Debat

Rashas historie er kun en af mange: Med håbet om et mere empatisk, rummeligt og solidarisk 2023

Rasha Omar frygtede længe for at blive  hjemme for at blive udvist Syrien, hvor hun var efterlyst af styret. Flygtningenævnet omstødte dig i februar afgørelsen.  efter netop at være flygtet fra  der bor i Helsingør har 2021 været et år med mange søvnløse nætter og stor usikkerhed. Rasha er fra Syrien og den 27. januar udløber hende opholdtilladelse til Danmark. "Vi kan ikke vende tilbage, så længe Assad har magten, fortæller Rasha til en artikel i dagbladet i december måned. "Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre. Jeg tænker på det hele tiden. Jeg er efterlyst i Syrien, min mand var i fængsel. Hvordan kan de sende mine børn tilbage", fortalte Rasha til dagbladets journalist Joan Andersen. I Syrien arbejdede Rasha som lærer og var frivillig i en nødhjælpsorganisation, mens Damaskus var under belejring. I januar 2022 skal hun til samtale i Flygtningenævnet hvor hende og hendes to børns fremtid i Danmark vil blive afgjort. Foto: Charlotte de la Fuente HDA
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce