Gå til indhold
Annonce
Kultur

Helsingør-bydelen der forsvandt

Arkæolog Liv Appel har været med til at dokumentere, at bydelen på Sanden har eksisteret. Her boede op til 600 mennesker inden det hele gik op i krig og flammer - og blev revet ned
Resens Atlas viser her et kort over Helsingør. Bydelen Sanden er indrammet. Den husede cirka 60 bygårde med i alt henved 600 mennesker. Sanden blev slået i stykker af kanonkugler, brændte ned, og blev efter svenskekrigen 1658 revet ned. (Tilhører: Det kongelige Bibliotek).
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce