Gå til indhold
Annonce
Navne For abonnenter

”Negerlandsbyen” fyldte 100 år i fredags

Andelsbyggeforeningen Helsingør markerede sit 100-års jubilæum og byggeriet af “en række gode og billige boliger til folk i faste stillinger” - bedre kendt som ”Negerlandsbyen”
Arkitekt Zandersen lod terrænet bestemme husenes placering. For at få byggeriet så levende som muligt, blev villaerne vendt og drejet og terrænets linjer udnyttet så godt, som det lod sig gøre. Foto: Privat.
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce